streda 22. mája 2013

Just moment 17




Po nákupoch sme sa spoločne vybrali do Nando´s, kde sme sa poriadne najedli a odišli. Louis nás odviezol ku mne domov, a ďalej pokračovali s El vo svojej ceste. Hneď, ako sme vkročili dnu, sme hodili do obývačky a zvalili sme sa na gauč. Po pár minútach hladenia na televíziu moje viečka oťaželi, až som zaspala.  Ráno som sa zobudila na Liamovy. Bolel ma krk a vlastne celé telo. Okamžite som vedela, čo spravím. V momente som sa vybrala smer kúpeľňa, napustila som si vaňu a vliezla som do nej. Relaxovala som tam asi pol hodinku, ale poviem vám, uvoľnil sa mi každý sval na tele. Pomaly som vyliezla z vane a odpochodovala som do kuchyni. Pripravila som i cereálie, ktoré som následne zjedla.  O chvíľu na to prišiel do kuchyne aj Liam. Prekvapivo bol vysmiaty od ucha k uchu. Žeby ho nič po  noci strávenej na gauči nebolelo? Nechápala som tomu.
*    *     *
Posledný mesiac ubehol dosť rýchlo. Mama neprišla domov celý mesiac. Keď som s ňou volala, povedala mi, že má nejaké pracovné záležitosti, ale ja som vedela, že to tak nie je. Neviem prečo, ale mala som taký pocit, že mi niečo tají. Chvalabohu, školu sme všetci úspešne zvládli, no zatial som neuvažovala nad vysokou školou. S Liamom sme trávili každý deň spolu. Minimálne štyrikrát  do týždňa sme boli vonku s El a Louisom.  So Zaynom , Perrie, Harrym a Lou sme sa videli iba zopár krát. Niall s Cath sa ešte nevrátili z Írska. Napriek tomu, sme spolu volali cez skype alebo jednoducho cez mobil.  Ale aj tak si myslím, že s Louisom si rozumieme najviac. Za posledné týždne sme sa o dosť viac spriatelili. Povedala by som, že sa z nás stali najlepší priatelia. Louisovi som mohla povedať všetko, a vedela som, že je to u neho v bezpečí.
Len tak sedím na terase, a vychutnávam si teplé ráno, keď zrazu cítim niekoho ruky na mojich bokoch. Liam.  Otočila som sa k nemu a pobozkala som ho.
„Dobré ránko.“, privinul si ma k nemu.
„Aj tebe.“, objala som ho okolo pásu. Spoločne sme si sadli na pohovku a len tak sme tam sedeli.
„Nad čím rozmýšľaš?“, spýtal sa ma Liam.
„Nad mamou. Stále mi to nesedí, že čo tam tak dlho robí. Je to divné, že sa mi ani neozve.“
„Netráp sa. Uvidíš, že sa všetko vyrieši.“, tuho ma objal.
„Ja viem, ale neviem, čo od nej čakať.“ Nič mi na to nepovedal, len ma pobozkal na temeno hlavy, nad čím som sa pousmiala.
„Ľúbim ťa, vieš to?“
„Viem, aj ja teba.“ Z našej romantickej chvíľky, nás vyrušil zvoniaci telefón.
„Ty si si zmenil zvonenie?“, nadvihla som obočie.
„Nie, toto mám nastavené iba pre manažérov. Takže to musím zodvihnúť.“
„Mmmm“, zamrnčala som, keď sa odtiahol a bežal dnu po svoj telefón. Po pár dosť dlhých minútach konečne prišiel.
„Zlato, musím odísť. Vraj niečo súrne potrebujú vyriešiť. Som zvedavý, čo zas vymysleli.“. pobozkal ma a odišiel. Ja som vbehla do obývačky, v ktorej som si pozrela v telke nejaký film. Po dopozeraní, som si išla spraviť niečo jesť. Zrazu niekto odomkol dvere. Myslela som si, že si Liam zobral moje klúče.
„No čo láska? Niečo važne?“, spýtala som sa a išla na chodbu. Tam však nebol Liam, ale moja mama. Wow. Toto som fakt nečakala.
„Ahoj mami“, pozdravila som sa jej.
„Ahoj zlatíčko,  koho si čakala?“, spýtala sa ma.
„Uhm, frajera“, odvetila som. Ešte som jej to nestihla povedať, pretože vždy keď sme volali a chcela som jej to povedať, zrušila ma s tým, že nemá čas.
„Ty máš frajera?“, hneď na mňa vybehla.
„Mami, tak za prvé -  nemám 12- a za druhé – ja som ti to chcela povedať, ale vždy si ma odbila s tým, že nemáš čas. A čo si tam vlastne tak dlho robila? Veď si povedala, že tam budeš maximálne dva týždne.“
„Ja viem zlatko ale nečakala som to. A kto to vlastne je?“
„Volá sa Liam. Liam Payne.“ , ticho som čakala na jej reakciu, veľmi dobre vedela, kto to je. Akoby aj nemohla keď som bola ich fanúšička, a už od ich začiatkov som jej s nimi pílila uši.
„Ten z One Direction? Z tej skupiny, za ktorej lístok na ich koncert, by si zapredala aj dušu diablovy?“, zachichotala sa.
„Áno, presne ten.“
„Zlato, poviem ti úprimne, myslela som, že si mi to myslela vážne, keď si povedala že máš chlapca.“
„Čo tým chceš akože povedať?“, nadvihla som jedno obočie.
„Že si paranoidná, a s tou závislosťou na nich, by si sa mala krotiť.“, toto nemohla povedať vážne, však? Moja vlastná matka, si myslí, že predstieram vzťah s Liamom. Fakt super. Naozaj mi vzrástol adrenalín.
„To nemyslíš vážne! Ty si myslíš, že som si to vymyslela?“
„Pozri zlatko, prečo by mal akurát on chodiť s tebou? Veď je to svetoznámi spevák z najznámejšie skupiny vôbec.“ No tak toto ma položilo. Moja matka takáto nikdy nebola. Neviem čo sa jej stalo v Amerike, ale dosť ju to zmenilo.
„Neveríš mi? Fajn.“ Hystericky som sa zasmiala.  Aj tak mi neverí, tak načo sa ju mám snažiť presviedčať. Otočila som sa a chcela docupitať do mojej izby, ale ona ma zastavila.
„Ann, musím s tebou hovoriť“
„Mami, ak chceš hovoriť  o mojej takzvanej platonickej láske, nechaj si to pre seba.“, odfrkla som jej.
„Nie, ide o niečo iné. Posaď sa prosím.“, ukázalo na stoličku pri stole. Sadla som si a uprela na ňu pohľad.
„Vieš, do Ameriky som išla hlavne preto, že sme sa s ockom rozviedli. Vieš, určite si si všimla, že ocko nechodil domov, aj keď mal voľno. Aj keď tebe tvrdil niečo iné. Preto som tam bola tak dlho. Dohadovali sme sa na rozvode, a iba včera nás rozviedli.“, dokončila svoj monológ a ja som na ňu celý ten čas čumela s otvorenými ústami. Toto nemyslí vážne. Toto ma vytočilo dvojnásobne.
„A už mám toho vážne dosť. Nemusíš mi to vysvetľovať ako päť ročnému decku. Stačilo mi, že otec na mňa sere už od mojich dvanástich. A to vám už naozaj nestojím ani za jednu poondenú vetu? Nestojím vám ani zato, že by ste mi povedali, že sa rozvádzate?“, pomaly mi stekali slzy po tvári.
„Ale Ann..“, nedokončila, lebo som ju prerušila.
„Nie mami, už mám po krk tých vašich rečí. Ty si myslíš, že som slepá? Naozaj si myslíš, že som si nevšimla ako ste sa s otcom k sebe správali? Naozaj si myslíte, že som taká sprostá? A najviac na tom bolí to, že sa ku mne správate ako k malému decku, a myslíte si, že si nezaslúžim od vás počuť ani pravdu..“, kričala som po nej. Naozaj som to už nevedela vydržať. Mala som po krk ich klamstiev a toho, že ma brali ako nejakú bábku, ktorú si budú medzi sebou prehadzovať, a na môj názor sa ani nespýtajú. Hneď ako som sa vykričala, som sa zvrtla na päte, zobrala si mobil a vybehla do mojej izby s plačom. Rýchlo som si obliekla legíny s voľným tričkom a na nohy som natiahla conversky. Vyletela som z domu a zabuchla za sebou dvere. Bez jediného slova. Sadla som si do neďalekého parku, pod strom a plakala som. Keď mi zrazu zazvonil mobil. Pozrela som sa na displej a rozmazane som videla meno Liam. Zodvihla som a telefón som si priložila k uchu.
„Áno?“, zodvihla som s plačom.
„Ahoj láska, prečo plačeš? Čo sa stalo? Kde si?“
„Prosím, príď do toho parku blízko môjho domu. Sedím pod stromom.“
„Dobre, počkaj ma, hneď som tam.“, hneď ako dopovedal, zložil. Snažila som si utrieť slzy, no z očí sa mi drali ďalšie a ďalšie. Nedalo sa to zastaviť a tak som nechala slzy stekať po tvári.

„Ann, tak som sa o teba bál“ , objal ma Liam. Ja som sa k nemu privinula a silno ho držala. Plakala som mu na ramene, zatiaľ čo on ma hladil po chrbte.
„Čo sa ti stalo?“, spýtal sa po tichu.
„Mama. Vrátila sa. A ... a rozviedla sa s otcom.“ , ďalej som plakala. On ma len ďalej utešoval.
„Neboj sa, to sa napraví.“, hladkal ma po vlasoch.
„Nie, nenapraví. Mňa nemrzí ten rozvod, ale to, že sa ku mne chovajú ako k bábke. Chcú si ma prehadzovať od jedného k druhému. Oni si myslia, že som to nepochopila už dávno. A nedali si tú námahu, aby mi to vysvetlili a namiesto toho, mi klamali.“, utrela som si slzy a postavila som sa.
„Však ma neopustíš?“, pozrela som sa na Liama uplakaným pohľadom.
„Nikdy. Počuješ? Nikdy ťa neopustím“, zašepkal mi do ucha a pobozkal ma. Mala som pocit, že práve on, je jediná osoba, ktorej môžem stopercentne dôverovať. Milujem ho, a nemienim ho opustiť.
„Mali by sme ísť, začína byť chladno“, prehovoril.
„Áno, ale nechcem ísť ku mne domov. Aspoň dnes nie.“
„Fajn, pôjdeme ku mne.“ Usmial sa a ruka v ruke sme išli k nemu. Po polhodine sme prišli konečne k nim. Nikto u nich nebol, iba Zayn.
„Ahoj“, pozdravila som ho.
„Ahojte, stalo sa ti niečo Ann? Máš uplakané oči.“ Na to, že to je Zayn, je dosť vnímavý.
„To nestojí za reč“, mávla som nad tým rukou a usmiala sa. On nad tým iba mykol plecami.
„A kde sú všetci?“, spýtal sa Liam.
„Harry s Lou sú nezvestný, Niall s Cath stále v Írsku a Louis s El, išli do Doncasteru.“, vysvetlil.
„Ahá“, dodal Liam.
„A Pezz?“, spýtala som sa.
„Každú chvíľu, by mala prísť“, na tvári sa mu zjavil úsmev.

Na druhý deň som sa zobudila až okolo obeda. Zišla som dole, kde bola Perrie.
„Ahoj“, pozdravila som ju.
„Ahoj, ospalec.“, zasmiala sa.
„Kde sú chalani?“
„Museli ísť vraj niečo dôležité vybaviť.“, odvetila.  Ďalej som to neriešila a išla som si zobrať niečo pod zub. V chladničke nebolo vážne nič použiteľné a tak som si vytiahla dve mrkvy. Sadla som si naspäť ku Pezz a pomaly jedla moju mrkvu. Bola dobrá. Sladká, nie taká zlá.. bez chuti. Vlastne, nikde kde Louis bol, nebola zlá mrkva. Asi má dobrého dodávateľa. Po necelej hodine prišli aj chalani. Pezz z neznámeho dôvodu zatlieskala a usmiala sa ako slniečko.
„Ann?“, zakričal za mnou Liam.
„Áno?“, spýtala som sa.
„Zatvor si oči.“, zakričal mi.
„Mám.“, zakričala som, ale mala som ich otvorené.
„Neverím!“, zakričal späť.
„Perrie? Môžeš?“, dodal. Perrie sa na mňa hneď vrhla a zakryla mi oči.
„Už môžete.“, zakričala  a počula som ich kroky.
„Mám pre teba prekvapenie. Otvor oči.“ Hneď som si strhla Pezzine ruky a pozrela sa pred sebou. Naskytol sa mi pohľad na krásne šteniatko v Liamovom náručí.
„Jéj, ten je krásny.“  Rozbehla som sa k nim a vzala som si ho na ruky.
„Ten je môj?“ Liam prikývol a usmial sa.
„Tak, ako sa bude volať?“, spýtal sa Zayn.
„Lian?“, navrhla Perrie.
„To nie je zlí nápad.“ Povedala som.
„Ale to je skoro ako Liam.“, namietal Liam. „Nechcem sa volať ako pes“, zasmial sa.
„Tak to bude Hope, keďže to je sučka.“, usmiala som sa a položila som ho na zem. On sa hneď rozbehol, na čom sme sa zasmiali.
„Ďakujem.“, objala som Liama a pobozkala som ho.


Ďalší týždeň prešiel viac-menej nudne. S mamou sme si všetko vysvetlili, dokonca sme sa dohodli, že mi s otcom kúpia vlastný byt.  Na tom som sa potešila. Dokonca som sa stretla s Elis a dozvedela som sa, že sa rozišli s Jakeom.  Vraj im to neklapalo. Nad tým som sa zamyslela. Asi to je v Jakeovi. Mne to s ním neklapalo, Elis to s ním neklapalo. Asi to je len super kamarát.  Alebo proste nie je na dlhé vzťahy. To je teraz jedno. Liam mi povedal, že ku koncu mesiacu, musí odísť s chalanmi na turné. Nebude doma dva mesiace. Asi to bez neho neprežijem. Ale aspoň strávim viac času s Elis. Niekedy je dobrá kamarátka lepšia ako všetky osoby na svete. Tak, aspoň mi pomôže zariadiť môj budúci byt.  A možno sa vrátime ku nášmu starému koníčku – skateboardu.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára